Vi strävar efter att ge dig en så bra omsorg och vård som möjligt. Dina förslag och synpunkter är viktiga för att omsorgen och vården ska kunna bli ännu bättre.
Om något blir fel eller om du inte är nöjd med den omsorg, vård, eller det bemötande du får, finns det flera sätt att lämna synpunkter.
Skriv ut ”Tyck-till-blanketten" och skriv ner dina synpunkter. Du kan lämna blanketten till Växjö kommuns kontaktcenter, Norra Järnvägsgatan 7, Växjö, eller skicka blanketten till Växjö kommun, Box 1222, 351 12 Växjö. Kommunen står för portot. Blanketten finns också upptryckt och tillgänglig på boenden och enheter.
Du kan också skriva ner dina synpunkter på ett vanligt papper och skicka in till oss. Du kan också lämna synpunkter via Växjö kommuns kontaktcenter antingen genom mejl, telefon eller besök.
Om du har synpunkter på den hälso- och sjukvård du får, kan du även ringa till medicinskt ansvarig sjuksköterska, MAS via kontaktcenter, telefon 0470-410 00.
Om du har synpunkter på den rehabilitering du får, kan du även ringa till medicinskt ansvarig för rehabilitering, MAR, via kontaktcenter, telefon 0470-410 00.
Om du har synpunkter på omsorgen du får, kan du även ringa till socialt ansvarig samordnare, SAS, via kontaktcenter, telefon 0470-410 00.
Om du vill kontakta någon utomstående eller om problemen inte blir lösta kan du eller någon anhörig ta kontakt med Patientnämnden som har till uppgift att hjälpa dig med frågor som gäller hälso- och sjukvård. Av patientnämnden kan du till exempel få hjälp med:
Du kan också vända dig till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) som är en nationell tillsynsmyndighet för all vård och omsorg i Sverige.